Kiiltoa ja laatua: viisi vuotta sitten
Pirkkalassa sijaitsevaan toimitilaan tehty lattiapinnoitus kestää ja toimii yhä
”Ainoa asia, mitä emme olleet etukäteen sopineet, oli työn tekeminen odotettua nopeammin ja laadukkaammin.”
Elettiin vuotta 2018, kun KX-Center Oy:n yrittäjäkauppias ja kiinteistöosakeyhtiö Autokeskuksentie 7:n osakas, Lasse Lähteenmäki, etsi lattiapinnoitetyön ammattilaista. Pirkkalassa sijaitseva toimitila tarvitsi osakseen lattiavalun sekä ammattitaitoisesti toteutettavan lattiapinnoitustyön. Oikea pinnoitustyön kumppani löytyi, kun Lähteenmäelle suositeltiin tamperelaista Ceramidia.
– Meitä kehotettiin ottamaan yhteyttä Teemuun [Ceramidin toimitusjohtajaan]. Soitin hänelle ja pian meillä oli jo palaveri kohteesta. Yhteistyö alkoi erittäin sujuvasti, Lähteenmäki muistelee.
Sopimus syntyi ja Autokeskuksentie 7:n lattiatyötä lähdettiin edistämään kolmisin; projektia suunnittelemassa olivat Lähteenmäki itse sekä muut osakkaat, lattiavaluyritys ja Ceramid. Pian suunnitelmista edettiin käytäntöön, ja kun betonilattiavalut oli saatu valmiiksi ja lattia oli kuivunut, Ceramid aloitti pinnoitustyöt.
Lattiaan päädyttiin käyttämään kahta eri menetelmää; myymäläpuolen lattia kiillotettiin ja siihen tehtiin pölysidonta- ja suoja-ainekäsittely, kun taas kovempaa kemiallista rasitusta saava korjaamo- ja huoltopuolen lattia sai ylleen epoksipinnoitteen.
– Meillä osakkailla ei ollut tämän toteutumisessa käytännössä minkäänlaisia tehtäviä. Toimimme puhtaasti tilaajan ja kiinteistönomistajan roolissa. Kävimme Teemun kanssa lattiatyön vaihtoehdot läpi ja Ceramid toteutti kaiken sovitusti. Se oli sellainen avaimet käteen -paketti, kertoo Lähteenmäki.
Luottamus haastavassa projektissa
Nyt eletään vuotta 2024 ja lattiatyöstä on ehtinyt kulua jo viitisen vuotta. Vuosien 2018 ja 2019 aikana tehdyt pinnoitusratkaisut ovat olleet erittäin onnistuneita ja laatu on ollut kiinteistönomistajalle mieleen.
– Iso osa tilan lattioista ei ole mennyt käytössä miksikään – kiitos Ceramidin. Lattiat eivät kaipaa muuta huoltoa kuin viikkosiivouksen. Korjaamo- ja huoltopuolen lattia on todella ankaralla käytöllä; se saa osakseen kovaa pistekuormaa ja lyönninomaisia osumia, mutta vasta nyt – viiden vuoden jälkeen – alkaa näkyä ensimmäiset kuluman merkit, Lähteenmäki kertoo.
Onnistunut asiakkuus on johtanut kaveruuteen; yrittäjät vaihtavat kuulumisia ja hörppäävät kupin kahvia muidenkin kuin työasioiden merkeissä. Projektin suhteen Lähteenmäen asiakastyytyväisyys yltää lattiapinnoitustyön laadusta asiakaspalveluun saakka.
– Meillä on ihan todella kova luottamus Ceramidiin. Toiminta on ammattitaitoista, joustavaa ja nopeaa, mutta ennen kaikkea suoraselkäistä ja luotettavaa. Projekti oli haastava, mutta Ceramid hoiti sen nopeasti ja hienosti. Kaikki meni juuri niin kuin sovittiin laskua, aikataulua ja laatua myöten, Lähteenmäki kertoo. – Ainoa asia, mitä emme olleet etukäteen sopineet, oli työn tekeminen odotettua nopeammin ja laadukkaammin, hän nauraa.
3200m2
Betonilattian kiiltohionta ja epoksipinnoitukset


